Weblog for Slægtshistorisk forening for Brønderslevegnen

Om webloggen

Her er det tanken at foreningens bestyrelsesmedlemmer kan oprette indlæg om alt vedrørende slægtsforskning.

Udflugt 2018

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Monday, April 23 2018 09:42:28
Vores udflugt i år gik til Egnssamlingen i Saltum d. 17. april, kl. 19 - 22.
16 deltagere var med. Vi blev budt velkommen og fik en god orientering om hvordan deres forening var opstået og hvad de har opnået frem til nu, med hjælp fra mange frivillige og donationer.

De har en rigtig stor samling i flere bygninger og alt er registreret. Vi blev vist rundt i de forskellige bygninger og fik fortalt lidt om tingene, bagefter kunne vi selv gå rundt og kigge nærmere på de ting som vi hver især var interesseret i.

Vi afsluttede med kaffe og hjemmebagt kringle.

En god tur var det.

Connie smiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post42

Udflugt

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Wednesday, May 03 2017 11:12:11
Vores udflugt d. 2. maj 2017 til Egnsmindesamlingen i Sulsted - havde desværre ikke den store tilslutning - men vi var 10 personer som tog derud, og vi havde nogle rigtig hyggelige timer i selskab de 5 frivillige der viste os rundt og fortalte om de ting de havde. Og vi fik serveret kaffe og kage, hvor snakken gik. Leif var heldig at få noget med hjem.
Tilføjer lidt billeder fra turen.

hilsen Connie smiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post40

Viborg-tur

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Sunday, November 06 2016 10:59:39
TORSDAG d.3. november 2016, var vi en lille gruppe på 4 personer der tog efterårs turen til Viborg.

Det første der skulle ske da vi kom derned, var det indskrivnings-system, hvor vi skulle vise billedlegitimation og sundhedskort, som så blev scannet og man valgte sin egen pinkode. Sundhedskort og pinkode skal herefter bruges hver gang vi besøger arkivet.

Derfor er der ingen ind - og udskrivning i bogen ved skranken - MEN pc og øvrige ting som vi medbringer skal stadig tjekkes.

Alle 4 fik lidt med hjem.

Mvh. Connie smiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post37

nordjyske historiske arkiv

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Sunday, November 06 2016 10:51:34
TIRSDAG d. 1. november 2016 besøgte foreningen Nordjyske Mediers Historiske Avisarkiv og fik vejledning i brugen af avis-arkivet, som var meget nyttig.
Fik serveret kaffe og kage under forløbet. Det var gratis at deltage.

Vi var 25 medlemmer der tog derud og vi håber at alle fik en del gode tips med hjem, til at prøve og dykke ned i avis materialet.
Nogle har jo allerede forsøgt og fundet en del materiale de kan bruge i deres slægtsforskning.

Mvh. Conniesmiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post36

Slægtens dag

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Saturday, November 21 2015 12:11:33
Lørdag d. 14. november 2015 havde "Slægtens Dag i Sæby" inviteret os til at deltage med en stand på deres messe arrangeret af Saltlandets Historiske Forening.

Britta og Connie deltog på foreningens vegne. Messen var godt besøgt - vi fik delt foldere ud, solgt en del bøger og havde nogle gode snakke med publikum.

I løbet af dagen var der 7 forskellige foredrag af bla. Anton Blåbjerg, Peter Christensen og Arne Leismann.

Vi fik også snakket og udvekslet tips og idéer med de andre deltagere , som kom fra de omkringliggende arkiver i Sæby omegnen. Frederikshavn Stadsarkiv var også tilstede.

Alt i alt en rigtig god dag.

Connie smiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post33

Viborg-tur

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Friday, March 13 2015 18:21:48
Torsdag d. 5. marts var vi en lille gruppe på 9 pers. afsted til Rigsarkivet i Viborg. Det var som altid en hyggelig tur, hvor alle fik noget med hjem smiley til nærlæsning.

Næste tur til Viborg sker d. 5. nov. Så har I noget ønske om at finde oplysninger af en art, vedrørende jeres aner - er I velkommen i foreningen til at få hjælp med at bestille på Daisy. Og så vil tingene ligge klar i Viborg, når man kommer derned.

Connie Rasmussen smiley

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post29

Aktivitetesdag

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Monday, September 08 2014 15:18:27

I weekenden 6. - 7. september deltog vi i Vildmosemuseet's Aktivitetsdage med vores lille "stand". Som blev passet af Jens, Jan, Kirsten og Connie.
Vi fik snakket med en del mennesker, hvor nogle også viste ekstra interesse for vores forening - og som måske finder vej til vores lokaler i fremtiden. smiley
Connie

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post23

Virksomhedsbesøg

AktiviteterPosted by Connie Rasmussen Tuesday, June 17 2014 14:37:58
Tirsdag d. 16. juni 2014 var vi på virksomhedsbesøg på PN Beslagfabrik i Brønderslev.
Kurt Elbo var rundviser, og der var meget fint fremmøde, 30 personer deltog.
Fabrikken har jo eksisteret i Brønderslev i siden 1886 da Peder Nielsen flyttede fra Tylstrup.
Under rundvisningen fortalte Kurt om produktion og lager. Vi var rundt på hele fabrikken - et par af vores medlemmer, Kirsten og Poul, kunne også fortælle "lidt" da de tidligere har været ansat i firmaet!
Vi afsluttede med at se deres lille museum og kaffe i kantinen. Så det var en fin aften.
Vi siger mange tak til Kurt for rundvisningen - det var meget interessant.smileyHer er et udsnit af de billeder jeg tog, mon ikke de kan give et lille indblik i hvad vi så og hørte.

Connie

• Comments(0)//blog.slaegtshistoriskforeningforbroenderslevegnen.dk/#post22